Archive for category Uncategorized

Some Comments on the Turtle Beach PX5 wireless headphones

Background:

I wanted a set of wireless headphones for work which where Bluetooth capable (to connect to my iPhone) to listen to music when working in an open landscape, which I find distracting when people are talking all around.

The Good:

The mic. allows for handling calls without having to switch headsets.

Quite light with a nice build feel to them eventhough they are a bit “plastic”.

Good Bluetooth performance, no problems connecting/reconnecting to the iPhone.

The not soo good:

The builtin equalizer presets does not apply when listening to music over Bluetooth.

No Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP), which means you have to fiddle with the phone to change tracks, pause/play and not through controls on the headset.

Audio leakage, I find that they leak fairly much risking to disturb your landscape neighbours.

Sometimes there are some initial audio drop-outs which seem to be Bluetooth connection “stabilizing”, but after a few seconds it is up and running and there are no further problems.

No re-chargable batteries.

Summary:

The PX5 is clearly marketed as “Gamer Headsets”, for which I think alot of my issues are non-issues. In retrospect the PX5 was not perfectly suited for my use-case.

Tags:

Swedish House Mafia in MSG

Seems to have been a blast when SHM played at MSG!

http://remix-nation.com/review-swedish-house-mafia-madison-square-garden-121611/

How to Geek- Windows sortcuts

http://www.howtogeek.com/tag/windows-vista/

The driveway project

More details to come…

Soooo much crap – iZound sport case for iPhone

This is the state of the iZound sports case for the iPhone after one day, do i need to say more?? Disgrace

Tags:

Voddler does it again!

Jag hade bestämt mig för att inte ta upp det här men nu kan jag inte låta bli längre! Voddler har lyckats med konststycket att göra ett dåligt userinterface ännu sämre!

Tidigare kunde man styra eländet med tangentbordet, jag ska inte säja att det var snabbt och effektivt och en njutning på något sätt men det gick iallafall. Nu har man tagit bort den möjligheten, eller nästan, nu är det nån slags misslyckad blandning. Supersegt och konstigt. Har dom implementerat det i sirap eller?

När jag i början lyckades att få igång en film så var jag åtminstone ganska imponerad av dom som jobbade med streamingdelen, tyckte att det funkade hyfsat bra, men även det fick sig en törn häromveckan då vi hyrde Transformers. Filmen gick inte spela upp den för fem öre, det hackade och formatet på filmen var helt åt skogen. Efter en havtimmes fipplande och frustration gav vi upp, vi tittade aldrig klart på filmen, Voddler totalsabbade vår kväll. Tack för det, och dessutom fick man betala för det. BLÄ!!

Nåja, tebax till det sugiga userinterfacet. När man startat dyngan så är det svart… svart… svart… svart… svart… sådärja… sen måste man välja användare.. varför det, vi har bara en användare, varför bara inte “logga in” med den direkt. Om man har fler användare så sure, låt oss välja issåfall då. Efter det kommer det upp tre alternativ “Movies”, “Documentaries” och “Quit”…. Jaha…? Tidigare var dom i samma, varför krångla till det? “Documentaries” kan ju vara en genre helt enkelt.

Ok, man klickar på “Movies”… Nåt börjar ladda…ladda….ladda…ladda… Men vafan, laddar dom ner hela internet eller? Nej, det är inte mitt bredband… Vi snackar 18 iconer som dom ska ladda ner, men det verkar som dom laddar ner själva filmerna och cachar dom oxo… (I wish!) Klickar man på “Movies” -> “All” får man upp…. (drumroll) “No result”… Suck. Klickar man på “Premium” händer… … … … jusst det, ingenting!! Inser man efter ett tag för vid det här laget är man ju så van att vänta…

Sen har dom tydligen bara skitfilmer i sitt utbud för alla verkar ha betyg 1 stjärna, lite märkligt då jag själv har betygsatt åtminstone ett par filmer med 3’or. Fast det kanske inte är betyget på filmerna utan betyget på Voddler klienten. Inte för att Headweb är eoner bättre men det får nog bli det i fortsättningen. Trist, det hade varit trevligt att köra en tjänst utan att behöva använda browsern som ui.

(Det är Mac klienten som diskuteras, man kan ju hoppas att PC klienten är bättre…)

Tags:

Firefox download manager

Just discovered the other day that the Firefox “Downloads” (“Filhämtaren”) thingy is really a full fledged “Download Manager”, i.e you can drag-and-drop url’s on it and it will download them for you. Now, maybe it is only me in the whole world that didn’t know that, but from time to time I have been looking for a simple download manager to solve this particular problem for me, without realizing I had one under my nose the whole time. 🙂

Tags: , ,

xLanguage does not work either…

I’m starting to suspect the Oderland WP installation rather than the plugins themselves…
I wrote earlier about qTranslate not working, today I have been fiddling around with xLanguage but cant get that to work either, in none of the plugins the language options appear in the post editor…

With qTranslate the language options appear in the “Excerpt” part of the editor but not in the main post editor…

Tags: ,

Voddler 4 Mac, dont Bother!

Undras om dom ens testat att köra igång det innan dom släppte det, suck…
Usability suger, sen kraschar det…

Tags:

qTranslate

Testing qTranslate, nope does not work… The “Edit Post” screen does not have entries for multiple languages…

Tags: ,